Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

Εκδήλωση του Λυκείου Σαπών για την ολοκλήρωση του προγράμματος Erasmus+


Την Τρίτη 4 Ιουλίου 2017 και ώρα 11:00 πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Μαρωνείας Σαπών εκδήλωση με αφορμή την ολοκλήρωση του προγράμματος Erasmus+ για τη διετία 2015-17. Παρόντες, μεταξύ άλλων, στην εκδήλωση ήταν: η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της ΔΙΔΕ Ροδόπης κ. Κατερίνα Σχοινά, ο γενικός συντονιστής του προγράμματος Erasmus+ στο οποίο μετέχει το Γενικό Λύκειο Σαπών κ Andre Listeman από τη Γερμανία, η Διευθύντρια του Λυκείου Σαπών κ Κατερίνα Σαμαρά, οι καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Erasmus.


Το πρόγραμμά ονομαζόταν: «Καταργώντας τα σύνορα;! Το τέλος του Ψυχρού Πολέμου και η επίδρασή του σε ευρωπαϊκά συμφραζόμενα-χτες-σήμερα-αύριο». Στο πρόγραμμα μετείχαμε σχολεία από τρεις χώρες. Επρόκειτο για το Γυμνάσιο του Bad Essen της Γερμανίας, το Κολλέγιο του Harderjik της Ολλανδίας και το Λύκειο Σαπών από Ελλάδα.


Το βασικό θέμα το οποίο διαπραγματευόταν το πρόγραμμα αφορούσε στην ευρωπαϊκή ταυτότητα των νέων πολιτών. Ήταν δομημένο πάνω σε τρεις άξονες που αφορούσαν α) την Ευρώπη πριν 20 χρόνια β) την Ευρώπη σήμερα γ) την Ευρώπη του αύριο. Οι μαθητές εξερευνούσαν και αποτύπωναν τους τρεις άξονες μέσα από την αναζήτηση και διαπραγμάτευση έντεκα υποθεμάτων που ήταν τα εξής: τέχνη, μουσική, λογοτεχνία, μόδα, τρόπος ζωής, φυσικό περιβάλλον, αθλητισμός, κοινωνικά προβλήματα, πολιτική, οικονομία. Στα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα εργάζονταν στη χώρα τους, ενώ κατά τις δια ζώσης συναντήσεις στις τρεις χώρες συνέθεταν μια κοινή παρουσίαση. Το υλικό που παρήγαγαν κάθε φορά το αναρτούσαν σε blog που διατηρούν με αναρτήσεις. Περισσότερες πληροφορίες: http://dominosapes.blogspot.gr/.


Κατά την παρουσίαση ο συντονιστής του προγράμματος καθηγητής Ιωάννης Ψήφας τόνισε: «Κλείνοντας σήμερα το όλο έργο θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποιες πρώτες διαπιστώσεις:

Α) Το έργο σαν αρχικό στόχο είχε να κατανοήσουν οι μαθητές τις αλλαγές που συνέβησαν στην Ευρώπη μετά την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού στις πρώην σοβιετικές χώρες κάτι που σε μεγάλο βαθμό επετεύχθη.

Β) Μέσα από την επεξεργασία των υποθεμάτων διαπίστωσαν πως η Ευρώπη σαν ένα σύνολο κρατών αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα αλλά και προκλήσεις, οικονομία, μεταναστευτικό κλπ. Επίσης επηρεάζουν και επηρεάζονται μόδα, μουσική τέχνη.

Γ) Τα ταξίδια συνέβαλαν:
  • στη γνωριμία με τον πολιτισμό και την κουλτούρα μιας ξένης χώρας,
  • στη συναναστροφή με ντόπιους,
  • στην πρακτική εξάσκηση στην Αγγλική,
  • στη δημιουργία νέων γνωριμιών με μαθητές όχι μόνο της χώρας υποδοχής, αλλά και άλλων χωρών,
  • στη γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα άλλης χώρας,
  • αλλά και στην ανάπτυξη της προσωπικότητας - εμπειρία του να ζεις μόνος


Στο σημείο αυτό κλείνοντας θα ήθελα από τη θέση αυτή να ευχαριστήσω όλους όσοι βοήθησαν στην πραγματοποίηση αυτού του προγράμματος. Ειδικότερα, τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς της παιδαγωγικής ομάδας: Σαμαρά Κατερίνα, Κουματζίδη Δημήτρη, Μάγειρα Γιάννης, Μηλιώνη Ματθαίο, Παπανδρώνου Γιώργο, Τσιάκο Μανώλη και Κοπασάκη Αντώνη καθώς και όλο το Σύλλογο Διδασκόντων για τη βοήθεια και υποστήριξη. Επίσης, τους γονείς των συμμετεχόντων μαθητών για τη συνεργασία αλλά και την πολύ καλή φιλοξενία που παρείχαν, τον Δήμαρχο Σαπών και τους υπεύθυνους αντιδημάρχους καθώς και τους μαθητές μας.»




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.